Retelele sociale si tinerii de astazi

Retelele sociale si tinerii de astazi

 

Retele sociale schmba modul in care oamenii utilizeaza internetul, dar si modul in care acestia raman conectati cu tot ce se intampla online si cu cei cunoscuti, iar activitatea noastra online este integrata cu cea offline. Tinerii sunt un punct de reper in ceea ce priveste noile tendinte in materie de tehnologie, iar toate aplicatiile, retele, gadgeturile pe care le folosesc definesc ce este in top in anumite momente. Iar alegerile lor nu ocolesc retelele sociale, al caror declin sau crestere ei o influenteaza in mod direct.

 

Facebook este cea mai mare retea sociala in prezent, dar tinerii par a fi departe de a mai fi entuziasmati de Facebook si aleg in schimb sa foloseasca Instragram sau Snapchat. O analiza realizata pentru a testa o noua aplicatie, Albumatic[1], a relevat faptul ca tinerii sunt efectiv plictisiti de reteaua sociala.

Aceasta concluzie se regaseste si intr-un raport Facebook ( 10-K Annual Report 2013) prezentat investitorilor. Reteaua afirma faptul ca unii dintre utilizatorii sai, in special tinerii ( sub 25 de ani) foloseasca si alte retele si aplicatii, din afara Facebook, iar rata lor de engagement este scazuta. Acest lucru nu inseamna ca tinerii incep sa renunte definitiv la Facebook si sa isi stearga conturile, ci pur si simplu ca folosesc mai multe alte instrumente online, dar cauta deopotriva sa isi expuna gandurile, fotografiile etc. doar in fata unui grup online mai restrans, lucru pe care Facebook nu il mai poate oferi.

Chiar daca tinerii nu sunt un public principal pentru cea mai mare retea sociala din lume, ei sunt cei care investesc cel mai mult timp in utilizarea retelelor sociale, spre deosebire de cei peste 25-30 de ani, care aloca un timp mai restrans utilizarii retelelor.

De altfel, Luiz Moutinho, Foundation Chair of Marketing, Founding Editor-in- Chief, Journal of Modelling in Management (JM2), Adam Smith Business School, University of Glasgow, prezent la Social Media Summit Bucuresti (5 martie) a sustinut o prezentare cu tema Social media will no longer be social media- from the Social-Lites and Mass Mingling to Data Mining and “Biologically Inspired Intelligence”. Are Humans adopting Niche Social Networks or turning into anti-social zombies?. In discursul sau, acesta a punctat faptul ca marketerii cer un grad mai mare de engagement, dar consumatorul isi doreste mai multa simplitate, informatie relevanta, pentru consumator small is the new big. Daca translatam cuvintele  sale in comportamentul generatiei tinere putem observa ca acestia merg pe acest trend si prefera sa se indrepte catre retele de nisa, adaptate nevoilor pe care le au si in concordanta cu ceea ce prietenii lor folosesc.

Mai mult decat atat, schimbarile  realizate de Facebook, in special cele legate de privacy, ii duc pe cei tineir tot mai departe de wall-ul retelei. Cei mai multi dintre ei se indreapta catre Tumblr, Pinterest sau chiar Google+ si mai putin spre Twitter.

Acestia se indreapta mai putin spre Twitter deoarece acesta este un mediu mult dinamic, iar tinerii doresc sa se exprime mai mult. Cu toate ca Twitter a lansat o noua versiune pentru Android si iOS si incearca sa contracareze cu aplicatia Vine- aplicatie de publicare a videoclipurilor pe Youtube-, aceasta retea nu atrage tinerii atat de mult pe cat o face Instragram.[2]

Cei mai tineri dintre utilizatorii de retele sociale sunt cei care au acces la cele mai noi aplicatii, gadgeturi, informatii, dar sunt si cei care se schimba intr-un ritm alert, mereu in cautarea acelui the next cool thing. Pentru retelele precum Facebook,desi in continua inovare si adaptare, este mai greu sa ii tina aproape pe adolescenti si sa le creasca rata de engagement. Care vor fi urmatoarele retele pe care tinerii vor da check-in si like? Acest lucru ramane de vazut.

 

 

Sursa foto

 

[1]Conform Business Insider, It's Official: Teens Are Bored With Facebook, http://www.businessinsider.com/its-official-teens-are-bored-of-facebook-2013-3

 

[2] Conform articolului Facebook devine neinteresant pentru tineri : http://adevarul.ro/tech/retele-sociale/facebook-devine-neinteresant-tineri-poti-duce-cea-mai-mare-retea-sociala-plictisestee-1_5134986c00f5182b85c92523/index.html